Eilen testailtiin juoksua 30m lentävällä ja paikaltaan. Lentävän juoksin 3,35 ja paikaltaan 4.06. Yhteistulos oli Urheilukoulun uimareista paras sadasosan turvin jättäen Severi Allosen toiseksi nimenomaan paikaltaan lähdössä. Juoksutekniikkani oli kaunista katseltavaa, kuin kuolemaa tekevällä eleffantilla, mutta kai minulla sitten on niitä nopeita lihassoluja, kestäviä soluja kun ei ainakaan ole.

Eilen juoksutestin päälle uitiin vähän, mutta nopeus ei erityisen hyvin lähtenyt. Illalla kävin kuntosalilla maksimia voimailemassa, mutta sielläkin tulokset jäivät tavanomaisista jonkin verran.

Tänään ampumatestissä sain ammuttua 11/12, jolla irtosi kuntoisuuslomapäivä.
Sotilaskoulutus venähti ja emme ehtineet Vierumäelle uimaan, joten kävin kuntosalilla herättelemässä nopeutta. En yrittänytkään mitään ykkösmaksimeja, vaan vähän kevyemmillä painoilla mahdollisimman terävästi. Reeniohjelmassa oli tempausta, kulmasoutua, kyykkyhyppyjä painoilla ja pystypunnerrusta.

Huomenna alkaa loppuviikon kestävä ajolupakurssi, jonka jälkeen saamme ajaa puolustusvoimien ajoneuvoja ja hairjoituksiin pääsy helpottuu. Tällä viikolla olisi mukava päästä vielä köymään muutama hyvä harjoitus, koska ensiviikon olemme taas metsässä telttailemassa.

Loppun vielä muutama video, jotka kuvasin lomalla. Ensimmäisenä maastojuoksuharjoitus, jossa jonkinverran taidollista oppimista ja kikkailua.
http://www.youtube.com/watch?v=PEYNrIfmBxk&feature=c4-overview&list=UU04-lmpj7QKYdROlGYuH-qA

Kakkurissa aukesi jokin aika sitten uusi kuntosali Ozmax, jota kävin testailemassa. Salilla puoli, oli erillinen CrosFit puoli, jossa ensimmäkseen reenailin. Sieltä löytyi laitteita, joita ei muilta saleilta pääsääntöisesti löydy. Mm. traktorin rengas, eri painoisia lekoja ja vedettävä kelkka.

http://www.youtube.com/watch?v=uLUkfWp3Ljc&list=UU04-lmpj7QKYdROlGYuH-qA

GP1Oulu

Ennen GP-kilpailua olimme viikon metsässä leirillä, asuimme teltassa ja ruokailimme ulkona, leikimme siis intiaaneja.
Perjantaina kotiin pääsyn tiellä oli enää viiden ja puolen tunnin marssi. Kumisaappaat eivät olleet parhaat mahdolliset marssijalkineet, mutta ne olivat ainoat. Muistan joskus katsoneeni Discovery channelilta dokumenttia, jossa vertailtiin ihmisten ja eläinten välisistä suorituskykyä. Ihminen ei jaksa kantaa raskaita taakkoja kuten muurahainen, tai hypätä pitkälle kuten puuma, mutta kävelykestävyydessä ihminen on hyvä. Sitä hoin mielessäni kun kumisaappaat syövyttivät jalkapohjiani.
Gp kisoja silmällä pitäen marssi oli melkoista hermostomyrkkyä. Viikko ennen kilpailua, jossa uidaan minuutin ja sitä lyhyempiä suorituksia 5,5 tunnin suoritus voi olla hämmentävä hermostolle.
Kotiin päästyäni kävin salilla herättelemässä nopeusominaisuuksia nopeusvoimaharjoituksella.
Altaassa uitiin vain lyhyitä nopeusvetoja. Ennen kilpailua uinti tuntui9 yllättävänkin hyvältä ja tein 25m rintauinnin reeniennätyksen 12,3.
Itse kisoissa haaveena oli alittaa em-raja 50metrin rintauinnissa. Aamulla uin 27,8 joka jäi 0,3sekuntia ennätyksestäni. Illalla aika 27,7 ei sekään riittänyt rajan alittamiseen(27,23)
Sadan metrin rintauinti luontui aamulla kevyesti 1.02.1 ja illalla yrityksen kanssa 1.01.8. Illalla ensimmäinen 50metriä oli liian hidas, joten loppuaikakaan ei ollut aivan toivotunlainen jääden puoli sekuntia ennätyksestä. Suuremmalla harjoittelumäärällä (mitä valtio ja urheilukoulu eivät ole tähän mennessä tarjonneet) olisi voinut opetelle kisavauhdin uimista kun nyt ei sellaisia harjoituksia(kuten ei juuri minkään muunkaanlaisia) ollut alla.
100metriä sekauintia jäi sekunnin ennätyksestä ja putosin finaalista harmittavasti ensimmöisenä, eli tuloksena 9.sija.
Positiivinen yllätys oli joukkueemme menestys viestiuinneissa. Pääsimme finalaaliin molemmissa viesteissä. Itse sain parannettua molemmissa viesteissä iltauinnissa aamun aikaani. Sekauintiviestissäö rintauintiosuuteni tuli aikaan 27,5 ja vapaauintiviestissä 23,2.
Miesten 50m rintauintifinaali ja miesten viestien finaalit löytyy youtubesta käyttäjällä sami aaltomaa