päivittelyä reenailuista ja reenien vähyydestä

nyt on taas muutama hyvä reeni takana. Eilen uin 6x25m ylhäältä kovaa. Rintauinnit olivat kaikki noin 13,1. Pääosin olen keskittynyt uidessa nuihin nopeusvetoihin kun altaaseen ei liian usein ole päässyt. Tänään uitiin vierumäellä joten uiskentelin tekniikkaa ja muutamia kovia vetoja. Sarjojn välissä vetelin leukoja 10, 20, 20, 30 ja 20. Yhteensä sata. Entinen toistomaksimi oli 23. Ihmeesti nuokin ovat kehittyneet vaikka olen kuntosalilla harjoittanut vain nopeusvoimaa ja maksimivoimaa, eli maksimissaan kuyden sarjoja isoilla painoilla(ei oikeasti isoilla, mutta omaan maksimoin verrattuna) salilla olen täälläkin yrttänyt ylläpitää voimatasoja maksimivoumaharjoittelulla. Huomenna sitten lähdetään metsään leireilemään.

lohja kisakallio

kolmisen viikkoa on nyt touhuiltu täällä lahden urheilujoukoissa. Ensinmäisen kahden viikon aikana päästiin uimaan kolme kertaa eli ei kovin vahvasti alkanut. Kovasti odotettu moskovan maailman cupkin jäi väliin kun ei täältä muita ollut lähdössä, joten valmentajiakaan ei ollut reissuun lähdössä. En sitten yksin lähtenyt moskovaan ihmettelemään.
Tämä viikko ollaan oltu lohjalla kisakalliossa valmennusleirillä. Uimassa on käyty kerran päivässä. Ensimmäinen reeni oli ihan puhdasta sprinttiä. Eilen uitiin happoreeni 5x50m 5minuutin lähdöllä. Ensimmäiset 4uin rintaa 29,3 30,0 30,8 ja 31,8 aika hyvin hyytyi. Viimeisen yritin räpistellä vapaauintia ja tuloksena 26,7. Tänään sitten palautellaan kevyttä uintia ja huomenna taas jotakin sprinttityylistä. Ensiviikko ollaan metsässä leirillä ja gp viikko on anottu vapaaksi, jotta saisi jonkinlaisen valmistelun tehtyä.
Salireenitkin on jääneet vähälle ajan puutteen vuoksi, muta aikataulun pitäisi tästä helpottaa niin ehtisi reenaillakin.