Inbody-mittailuja

Alkuviikko on herkistelty SM-kilpailuja varten, jonne lähdemme huomenna. Eilen illalla uinti tuntui ihan mukavalta ja 25m rintauintia omalla lähdöllä tuli 12,9 ja 25m vapaauintia 11,2 molemmat ajat ovat ihan kohtuullisia. Varsinkin rintauinti, joka harvemmin harjoituksissa tulee alle 13. Tänään päivällä kävin verrailemassa ja 25m rintauintia repäisin aikaan 13.1. Päivällä kävin inbody-mittauksessa tarkistamassa kisakunnon. Vertailun vuoksi laitoin ylle kaksi vanhempaa mittaustulosta. Uusin(isoin kuva alla) ei ole täysin vertailukelpoinen kahteen edelliseen verrattuna, sillä aiemmat mittaukset olen tehnyt aamulla ennen syöntiä. Tällöin mittaustulos on tarkimmillaan. Nyt pääsin mittaukseen vasta aamun verrailujen jälkeen keskellä päivää, jolloin olin jo syönyt,

29.11.2011

29.11.2011

juonut, urheillut ja saunonut vastoin ohjeistusta.

Toiseksi uusinta tulosta, joka on viime toukokuulta, ei arkistoista tähän hätään löytynyt, mutta kahteen sitä edeltävään verrattuna lihasmassa näyttäisi pikkuisen nousseen.

18.5.2011

18.5.2011

Hämmästyttävää oli lihasmassassa ilmenevä puoliero, mutta mittaajan mukaan se saattaa johtua päivän aikana suoritetusta urheilusta, eikä niinkään tosiasiallisesta puolierosta.

29.1.2013

29.1.2013

Yleistä päivittelyä

Viikonloppuna tarkoitukseni oli päivitellä jotakin puuhailuistani, pidin muun muassa  madekoukkuja merellä, mutta tyhjien koukkujen nostelusta ei kovin montaa riviä tekstiä olisi syntynyt. Nyt sitten pyörähti uusi viikko käyntiin uusine touhuineen.

Alkuviikkoni kuluu paljolti koulussa, pyrin kuitenkin harjoittelemaan mahdollisimman säännöllisesti. Harjoitteluni onkin ollut paljolti itsenäistä, sillä aikatauluni eivät ole viimeaikoina sopineet ryhmän aikatauluun kovin hyvin.

Uinti kuitenkin tuntuu hyvältä ja tärkeimpinä pitämäni ominausuudet, voima ja nopeus ovat tuntuneet kehittyneet.

Tänä pakkasen kuivattamana päivänä kävin aamulla uimassa nopeutta ja tekniikka, pääsarja kai oli sitten niinkin vaatimaton kuin startilla 50m rintauintia kisavauhtia+ 25m käännöksestä kisavauhtia niin ikään rintauintia.

Illalla tein viimeisen kovan kuntosaliharjoituksen ennen sm-kipailua. Kuntosaliharjoittleuni jako viikkotasolla on 2xnopeusvoimaa ja kerran maksimivoimaa. Tälle päivälle sattui maksimivoima, jonka tein jo osittain kevennettynä, niin että painot ja toistot olivat kovia, mutta kovia sarjoja oli vain yksi.

Ohjelmaan sisältyi tänään

Penkkipunnerrus 5×110

Maastaveto 5×170

Leuanveto 6×25

+olkapäille pystypunnerruksia, epäkkäitä, erinäisiä vatsalihasharjoitteita.